Butejko metod disanja je nastao oko 1950. godine i do sada je pronašao svoj put u klinike koje se bave respiratornim problemima širom sveta. Profesor Butejko, ukrajinski lekar, uvideo je da određenim vežbama disanja može tretirati pacijente koji pate od alergija ili bronhitisa i da sa tim pacijentima ima bolje rezultate nego kada je koristio lekove. Zatim je vredno radio na uspostavljanju preciznih tehnika disanja i razvijanju ovog metoda kako bi pomogao ljudima širom sveta. Osmislio je preciznu dijagnostiku, kao i objasnio kontraindikacije, uspostavio je preciznu metodiku i danas je napokon našao svoj put u naučne radove, ali i klinike gde ima sve više dokaza o pozitivnom dejstvu ove metode na respiratorne tegobe upravo zahvaljujući razvoju tehnologije i napretku medicine.


Naime teorija koja stoji iza ovog metoda je otkrivanje i lečenje “suptilne hiperventilacije“ odnosno obrasca disanja koji je blago ubrzan kod čoveka, a taj obrazac dovodi do razvitka astme, bronhitisa, respiratornih alergija i dr. Ono što ovaj lekar preporučuje je da treba delovati preventivno. Svakom od nas se može dogoditi da usvojimo obrazac disanja koji je ubrzan, ali se on često sam vrati u normalan obrazac bez ikakve pomoći, međutim kod osoba koje imaju neke respiratorne tegobe velike su šanse da organizmu treba pomoć da se poseti starog obrasca disanja. Ako smo često izloženi stresu, ne spavamo dovoljno, jedemo hranu koja nije baš najzdravija ili konzumiramo veće količine alkohola i kofeina velike su šanse da se nalazimo u takvom stanju gde je obrazac disanja ubrzan.  

Šta to u suštini znači?

Jedna od primarnih funkcija disanja nije samo da izbaci ugljen dioksid i ubaci kiseonik u organizam, već da reguliše pH odnosno “kiselost“ svih naših organa (ubrzanim disanjem povećava se pH, a ako zaustavimo disanje pada pH i organizam je “kiseliji“) , ali ima i funkciju da automatski reguliše emotivna stanja (kada smo pod stresom ubrzava se disanje). 

Sve ove tri navedene funkcije su usko povezane i nerazdvojne gde ako smo pod stresom naš organizam ubrzano diše što dovodi do prevelikog izbacivanja ugljen dioksida i podizanja pH krvi što dovodi do sužavanja krvnih sudova. Zato osobe koje su konstantno pod stresom imaju hladna stopala i šake, a i lice im je bleđe.

Međutim i ako stalno konzumiramo hranu koja ima nižu pH onda ponovo ubrzano dišemo da bismo regulisali pH što opet dovodi do suženih krvnih sudova i osećaja uznemirenosti, a danas čak postoji izraz “postprandijalna anksioznost“ što znači osećaj anksioznosti posle jela i upravo obrazac disanja može imati veze sa time.  Vidite kako su funkcije disanja povezane? One čak mogu uticati i na promenu ponašanja koja nema veze sa spoljašnjim faktorima.

Zanimljiva je činjenica da, ako smo stalno pod stresom, naš organizam prebaci obrazac disanja na režim rada – “stalno ubrzano disanje“ i neće da ga vrati čak i kada stresna situacija prođe. Ako ostane takav obrazac disanja skaču hormoni stresa bez razloga i onda vremenom mogu nastati psihološki problemi kao što su anksioznost i panični napadi, ali i problemi sa aparatom za disanje kao što su: astma, alergije, opstrukcija disajnih puteva, hladne noge i ruke, zadržavanje vode u organizmu, umor, osećaj vrtoglavice i drugi.


Butejkov metod nudi dijagnostikovanje i konkretne korake da se obrazac disanja dovede u u balans kako bi nestali ili se potpuno smanjili simptomi respiratornih tegoba.

 
Mi smo krajem prošle godine imali čast da se obučimo i sertifikujemo za korišćenje ovog metoda u svrhu podizanja kvaliteta života osoba koje imaju problema sa disajnim putevima i do sada smo ga uspešno primenjivali u praksi i sada ga sa sigurnošću možemo preporučiti.


Za koga je Butejko metod disanja pogodan?

Pogodan je za osobe koje imaju:

  • Anksioznost
  • Panične napade
  • probleme sa spavanjem
  • probleme sa hrkanjem
  • astmu
  • rinitis
  • respiratorne alergije
  • opstrukcije disajnih puteva
  • upalu sinusa
  • hroničan umor
  • lošu cirkulaciju

Ukoliko imate neki od navedenih simptoma mi Vam možemo pomoći da uspostavite normalan obrazac disanja i smanjite tegobe koje osećate.

Pin It on Pinterest