Često osetite nadutost nakon što pojedete pšenični hleb? Vrlo brzo ogladnite nakon toga i osećate se umorno? Možda ste samo razvili intoleranciju na pšenicu. Intolerancija  na pšenicu nije isto što i alergija na gluten. Ljudi koji su alergični na gluten imaju oštećenja sluznice tankog creva koja se naziva  celijakija što znači da oni najčešće doživotno ne mogu da konzumiraju pšenicu i druge žitarice koje sadrže gluten, dok osobe koje su razvile intoleranciju na pšenicu samo treba da se klone neko vreme namirnica koje sadrže pšenicu kako bi se organizam ponovo pripremio da je vari kvalitetno i pravilno iskoristio svaki njen hranjivi delić.
Iz tog razloga nudimo Vam zdravu alternativu u vidu hleba od heljde.  Heljda je poznata po tome što sadrži sve esencijalne aminokiseline (delove proteina) i odnos tih aminokiselina je izuzetno izbalansiran. Takođe u taj hleb dodajemo seme suncokreta, bundeve i laneno seme kako bismo obezbedili dovoljnu količinu vlakana i vitamina. Posle konzumiranja ovog hleba posebno u kombinaciji sa medom ili nekim domaćim pekmezom ćemo biti siti i imati dovoljno energije. Prijatno!

Recept za hleb od heljde:
– ½ kg heljdinog brašna
– kisela voda
– ½ kašičice sode
-½ kašičice praška za pecivo
– ½ šolje maslinovog ulja
– susam, lan, suncokret, bundevino seme
– so

Priprema:
Na ½ kg heljdinog brašna dodati kiselu vodu da testo bude gušće od smese za palačinke. Ostaviti oko sat vremena da kisne, zatim dodati ½ kašičice sode, ½ kašičice praška za pecivo, so i ulje, po želji dodati laneno seme, suncokret, bundevino seme. Zamesiti testo da ne bude previše tvrdo, pethodno nauljiti ruke. Dobro namazati pleh i peći na 200 stepeni oko pola sata, zatim još oko pola sata na 100 stepeni.

Pin It on Pinterest